MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1713984446',
   '3.16.81.94',
   'lillian-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 3.16.81.94
UserAgent: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => lillian

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
Lillian in USA - Home

21 april 2011, Miami Beach

Weer terug in Miami, vanochtend eerst ontbeten, toen nog even aan zwembad gelegen en rong 11:00 uur vertrokken naar Miami.

Onderweg lekker gezwommen bij een leuk strandje en heerlijk gegeten in een haventje.

Reis naar Miami duurde wel weer lang, erg veel verkeer. Nu zitten we volgens ons in het slechtste hotel van Miami Beach, wat een gehorig, stinkend klein rothotel zeg.

Alleen de douche is lekker, verder is het waardeloos. Wel aan het strand van Miami (Beach).

Vanmiddag rondgelopen en de skatende meisjes in bikini zijn er echt, net als in de films.  Roswitha heeft Uggs gekocht (eindelijk). Nu morgen alles in de koffers zien te proppen, maar dat zal zeker lukken, en dan 's middags naar luchthaven. Om 21:00 uur vliegen we naar huis. Komen zaterdag rond 12:00 uur aan op Schiphol.

05:27:59 22 April 2011 Permanente link Reacties (0)

21 April 2011, Key West

Gisteren de duikdag. Peter en Roswitha gingen al vroeg op pad, richting de haven. Halverwege de rit begaf de hotelbus het echter en moesten ze verder lopen maar toch op tijd kwamen ze bij de boot aan. Daar gingen ze met vijf anderen de Mexicaanse Golf op. Apparatuur klaargemaakt en op naar de eerst duiklocatie.

Voor het eerst in onze duikhistorie gingen we écht samen en zonder gids duiken. De eerste duik was vlakbij een rif, maar dat hebben we dus nooit gezien. Door de sterke stroming dreven we een beetje de andere kant uit. Wel vissen enzo, geen koraal. Verder was het zicht slecht. Wel de boot terug gevonden en weer veilig op het droge.

De tweede duik was een andere locatie, waar de boot iets gunstiger lag tov de stroming. Nu vonden we koraal snel en hebben lekker gedoken en veel gezien.

De conclusie is nog steeds dat we nog nooit een betere plek om te duiken hebben gezien dan de Rode Zee.

's avonds Key West ingegaan, gezellige stad.

15:09:14 21 April 2011 Permanente link Reacties (0)

19 April 2011, Key West

Vanmorgen al vroeg vertrokken, er staat een lange rit voor de boeg. Na een klein uurtje gestopt voor een ontbijt, bij de Subway. Grappige was dat er verschillende mensen op ons af kwamen om te vragen waar we vandaan kwamen, de een dacht dat we Russen waren, weer een ander dacht dat we Duitsers waren. Als je dan zegt Holland, vragen ze welke voetbalclub je het beste vindt, Ajax?

Na een broodje omelet verder om wederom na een uur bij de Averglades te stoppen, een prachtig natuurgebied. Hier hebben we ons een tijdje vermaakt met het kijken naar alligators en naar een alligator die op werd gevreten door gieren, ze hadden de hele schedel open gepikt, brrr... Maar nog veel meer moois was er te zien.

Maar weer verder richting Miami om daar de bocht te pakken naar Key West. Om daar te komen moet je over veel eilandjes die met elkaar verbonden zijn door 42 bruggen! Erg mooie rit. Het lijkt op de afsluitdijk maar dan aan beide kanten prachtig blauw/helder groen water van de Mexicaanse golf. Je doet er bjina 4 uur over!

Maar na bijna 10 uur onderweg te zijn geweest zijn we dan in het volgende hotel, Doubletree

03:16:23 20 April 2011 Permanente link Reacties (0)

17 April 2011, Orlando

Plan was om in de ochtend nog naar Seaworld te gaan. Maar ons volgende hotel direct aan het strand aan de Mexicaanse Golf trekt ons ook erg. Dus tijdens het onbijt besloten om naar Sarasota te gaan en ons alvast bij het hotel te melden,

Na een paar dagen "binnenland" trekt de zee toch weer erg....

15:27:05 17 April 2011 Permanente link Reacties (0)

16 April 2011, Orlando

Vandaag de dag van ons leven gehad, we zijn in het Space Centre geweest, wat indrukwekkend. Met een bus over het terrein gereden, wisten jullie trouwens dat dat terrein ook een natuurpark is? Er leven veel vogels, schildpadden en alligators. Maar midden in dat natuurreservaat staat de Space Shuttle klaar voor vertrek,we hebben hem gezien! Wat indrukwekkend groot, geweldig! Daarna zijn we naar een gebouw van de NASA gegaan, waar er een heel indrukwekkende en leuke film gedraaid werd over de geschiedenis van de raketten. Tegen onze verwachting in kreeg je de controlekamer van die tijd te zien, precies zoals de lancering toen ging. De banken en ramen trilden toen uiteindelijk de countdown op 00:00 stond. Zelfs dit was ontzettend leerzaam.
Daarna voor een spotprijsje gegeten. Roswitha en Peter zijn nog naar de3D IMAX film geweest over het leven in de space shuttle en in het ISS. Heel mooi 3D, alleen jammer dat de film zelf een beetje slaapverwekkend was.
Om Roosje een plezier te doen, maar naar de Outlet geweest. Helaas kwam Peter, net zoals gister, met 3 tassen naar buiten en ik en Roosje  met een flesje water.
Nu aan het wachten op ons eten, wat weer extraordinair zal worden.

02:42:28 17 April 2011 Permanente link Reacties (0)

15 April 2011, Orlando

Gisteren de hele dag naar Sea World geweest, wat ontzettend groot! We vonden ZooMarine in Portugal al groot maar dit slaat alles. We hebben veel gedaan en gezien. Roswitha en Lillian hebben dolfijnen gevoerd, we hebben een lunch genoten aan het bassin van de haaien, orka's gezien die ook enorm van afmetingen waren, kortom, ogen kwamen we tekort. Vandaag niet zoveel gedaan. Beetje van de zon genoten en wat gewinkeld. Een grote winkel gezien met alleen maar Uggs, leuk he Anouk! Ze zijn hier trouwens beduidend goedkoper. En nu is de avond begonnen, de zon gaat bijna onder. Morgen gaan we naar Kennedy Space Center, helaas is de lancering uitgesteld. Maar evengoed lijk het ons een mooie ervaring. We laten weer van ons horen. Groet.
00:58:37 16 April 2011 Permanente link Reacties (2)

13 April 2011, Orlando

Gisterenavond op t balkon van een klein cafe heerlijke wraps gegeten, porties normaal van grote, hoe is het mogelijk. Na een goede nachtrust op een normaal tijdstip wakker geworden. Toen richting Orlando, een kleine 2 uur rijden. Langs de universiteit van Princeton, wat een grote stad en universiteit! Aangekomen in ons volgende hotel, www.doubeltreeorlando.com. Een heerlijk hotel waar we eigenlijk alleen aan het zwembad hebben gelegen en Roswitha de kleur van een kreeft heeft aangenomen. Bij de receptie kaarten gekocht voor SeaWorld en voor Kennedy Space Center. Nu zitten we in een restaurant, de avond is hier begonnen. Tot nu toe is alles prima, Amerika is wel een vreemd land. Het woordje bescheidenheid lijken ze niet te kennen, alhoewel men allemaal erg aardig zijn/doen. Tot nu toe wint Azie het op alle fronten. Groet.
00:51:46 14 April 2011 Permanente link Reacties (0)

12 April 2011, St Augustine

Vanmorgen alledrie al erg vroeg klaar wakker. Blijven liggen of vertrekken? overlegden we. Een half uurtje later zaten we in de auto, op weg om 540 km te rijden richting het Noorden. Op de snelweg staan gemakkelijk af en toe borden met de kreet: food exit dus dat dan maar gevolgd voor een ontbijtje. Er zaten alleen fast food ketens en ja ja, een 7eleven supermarkt. We dachten dat die alleen in Azie waren! Dus gekozen voor een yoghurt ontbijt met koffie van de McDonald, helemaal niet slecht. Daarna weer verder om na 2 uur te stoppen bij een enorme supermarkt. Daar hebben we onze ogen toch wel uit gekeken, wat een enorme hoeveelheden hier in verpakkingen zitten. Bijvoorbeeld: in een zak chips hier passen wel drie zakken chips uit Nederland. De mooiste opgemaakte koekjes, je ziet ook de calorieen erop zitten. Wij hebben alleen toiletartikelen gekocht want als je alleen handbagage meeneemt heb je daarvan dus eigenlijk niets bij je. Ook hierbij enorme potten. Als je kijkt naar de deorant die we gekocht hebben, kunnen we wel een half jaar mee doen! Uiteindelijk zijn we dan toch rond de klok van 14:00u aangekomen in het hotel, geholpen door onze GPS, wat handig. Eerste indruk van het hotel is goed, beter dan die van gisteren want dat wass niet veel. Ook erg gehorig, voor details van de buren kunnen jullie ons benaderen als jullie nieuwsgierig zijn. www.castilloreal.com Na een goede lunch, Lillan heerlijke escargottes en Peter en Roswitha een broodje, sorry brood, vertrokken richting oude stad. Deze stad schijnt het oudste stadje van Florida te zijn. Als je er door heen loopt, waan je je in het oude Spanje. Nu weer terug op de kamer, voor een lekkere douche. Vanavond gaan we ergens eten op de boulevard. We zullen nog proberen te schrijven. Vreemd idee dat we nu achter lopen tov Nederland. Jullie liggen nu in bed, voor ons begint de avond. O ja, weer is prima. 30gr, alleen vanmiddag heel even wat regen.

00:07:18 13 April 2011 Permanente link Reacties (0)

11 april 2011, Miami Beach

Na een aangename KLM vlucht van 9,5 uur (viel echt mee) in Miami aangekomen. Na alle douane formaliteiten auto gehaald, KIA Borrego (Niet erg Amerikaans, wel groot en snel).

Nu in hotel ( http://www.themimosa.com/hotel.php ) in Miami Beach, 1 nachtje en dan morgen richting St. Augustine 540km rijden.

't Is hier nu 22h00; bij jullie 04h00. We gaan slapen.

04:33:25 12 April 2011 Permanente link Reacties (0)

11 April 2011, Schiphol

Over een uurtje kunnen we boarden, op weg naar het zonnige Florida. Over 10 uur zullen we daar zijn, dan is het in Nederland 01:30u. Daar zal een auto voor ons klaar staan. Zodra mogelijk berichten we weer. Groeten aan iedereen.

Tom Egberts stond bij de douane achter ons. Een vlotte jongen die bij ons tijdens Studio Sport geheel anders overkomt.

13:15:51 11 April 2011 Permanente link Reacties (0)